Dobry klimat dla oszczędności - kampania reklamowa PDE
2023-04-12 - 2023-05-16Projekt Doradztwa Energetycznego planuje w okresie od 12 kwietnia do 16 maja 2023 zrealizować w mediach elektronicznych drugą kampanię reklamową.
Radio, jak i digital to dwa zdecydowanie najmocniejsze pod względem zasięgu media w grupie docelowej, o bardzo wysokim indeksie dopasowania (Internet AFF 130, Radio AFF 113). Kampania zaplanowana została w oparciu o koszty reklamy 30 sekundowej. Podejmując wyzwanie zamieszczenia w spocie obowiązkowej formuły („legal”), Dom Mediowy wynegocjował w stacjach dodatkowe bezkosztowe 15 sekund. Tym samym długość spotu (łącznie 45”) pozwala na wykorzystanie większej przestrzeni w spocie reklamowym na przekaz marketingowy.
Celem mediowym komunikacji w radio jest maksymalizacja zasięgu 3+ w grupie docelowej oraz wysoka częstotliwość kontaktu z przekazem reklamowym wśród osób będących w zasięgu kampanii (OTH). Osiągniecie tego celu umożliwią nam działania zaplanowane na antenach stacji ogólnopolskich i regionalnych oraz naprzemienna taktyka obecności DAY ON / DAY OFF.
Rekomendowany plan radiowy uwzględnia obecność w dwóch najbardziej zasięgowych w Grupie Docelowej pakietach stacji: RMF 3D (w skład którego wchodzą anteny RMF FM, RMF Maxxx, RMF Classic oraz Gra Toruń, Gra Wrocław, 90 FM Wodzisław, Jura Częstochowa, Alex Zakopane) i ZET Total (obejmujący Radio ZET, Antyradio, Chillizet, stacje Plus, Meloradio i 63 stacje lokalne).
W radio docieramy do blisko 8 mln osób z grupy celowej (zasięg @1+ 75,1%, zasięg @3+ 54,8%). Zbudowana wysoka częstotliwość kontaktu z reklamą pozwoli słuchaczom z TG usłyszeć spot reklamowy w czasie trwania kampanii aż 7 razy.
Równolegle z rozpoczęciem kampanii radiowej pojawimy się z komunikacją w wyszukiwarkach (Google Search). Dzięki temu osoby, które usłyszały spot w radio lub zobaczyły reklamę w internecie będą mogły w łatwy sposób znaleźć informacje o Projekcie, co zwiększy również ruch na stronie docelowej.
W kampanii internetowej maksymalizujemy udział wideo. Zaplanowane działania oparte będą przede wszystkim na promocji spotu wideo na YouTube, w Social Mediach oraz na platformach VOD. Na YouTube zastosujemy zakup w modelu CPV (rozliczenie za pełne obejrzenie spotu), z kolei na platformach VOD emitowane wideo jest niepomijalne, co wiąże się z wysokimi wskaźnikami pełnych odtworzeń reklamy (VTR≈80-85%).
Social Media zapewnią nam budowę szerokiego zasięgu przy wykorzystaniu reklamy dark post (reklama statyczna) wyświetlanej na profilu określonej grupy odbiorców.
Statyczne formaty zastosujemy również w kampanii optymalizowanej pod kliknięcia (GDN), tak aby zwiększyć jakościowy ruch na stronie docelowej i zapoznać użytkowników z założeniami Projektu Doradztwa Energetycznego. Ponadto poprowadzimy kampanię display na serwisach informacyjnych, z uwzględnieniem targetowania demograficznego (wiek, wykształcenie).
Biorąc pod uwagę wyniki badania TGI, które świadczy o wysokiej konsumpcji płatnych platform streamingowych w TG (takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO Max) zaplanowaliśmy emisję spotu reklamowego (wideo in-stream), który wyświetlony zostanie przed contentem wideo na serwisie Filmweb. Emisja na tym serwisie zaplanowana została przy treściach związanych z filmami i serialami dostępnymi m.in na trzech wskazanych powyżej platformach. Połowa emitowanych spotów w tym medium będzie emisją wideo niepomijalnego, co pozytywnie wpłynie na odtworzenia spotu do końca.
W kampanii digital estymujemy około 7,2 mln wyświetleń. UU około 3 mln. Klików będzie około 39 000. Pełne obejrzenia spotu w granicach 1 290 000.